As novas guerras líbranse na Rede. Unha empresa galega desenvolve un sistema que permite anticipar os ciberataques

Nas V Xornadas sobre Seguridade e Defensa: Tendencias e Demandas en Tecnoloxías Matemáticas e Tic, organizadas polo Centro de Investigación en Tecnoloxías da Información e as Comunicacións ( CITIC) da Universidade dá Coruña e polo Instituto de Matemática Industrial ( ITMATI), a compañía informática galega Torusware presenta un sistema que permite anticipar os ciberataques a partir do desenvolvemento de algoritmos de análise automática e masiva de datos. O que fai o sistema é recoller os datos e analizalos en tempo real para descubrir tendencias e elaborar modelos predictivos do que vai pasar.

Un aspecto esencial que ofrece a nova ferramenta, é que é capaz de discriminar se quen está detrás da emisión masiva de información na internet son persoas ou son robots os que o fan e propágano de forma artificial. Tamén é posible descubrir quen está detrás destas manobras de intoxicación se se trata de campañas planificadas e organizadas, xa que «os robots deixan pegada».

Nas xornadas da Coruña tamén se presentará o primeiro sistema de detección temperá de sismos e tsunamis en España, baseado en modelos matemáticos e algoritmos numéricos que predín o seu potencial antes de que ocorran. Tamén se expoñerá un modelo matemático de distribución loxística en condicións humanitarias que, por primeira vez, prioriza a seguridade dos cooperantes. Nas trece charlas incluídas no programa expoñeranse casos de éxito no ámbito da seguridade e a defensa, nos que os modelos matemáticos, a utilización de algoritmos numéricos, a súaimplementación eficiente en computadores e o uso de tecnoloxías TIC foron parte da solución.